close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניקוי מזגן

מערכת שורשד כסליו, תשפג28/11/2022

תיאור תהליך ניקוי מזגן... איך נכון לעשות את זה?

תגיות:
צילום: canva

רובנו הגדול לא יכולים לראות את עצמנו שורדים את הקיץ ותקופות חמות בכלל ללא מזגן. המזגן מאפשר לנו ליהנות ממזג אוויר נעים וקריר בתוך הבית גם כשבחוץ הטמפרטורות גבוהות והלחות גבוהה.

אחת היתרונות הבולטים בשימוש במזגן הוא שמדובר במכשיר מאוד נוח לתפעול, לא דורש הבנה מיוחדת בתפעול ובשינוי הטמפרטורה והעוצמה ואין בעיות בטיחותיות בו לעומת שימוש בתנורי חשמל בעונות החורף.

מה שכן מצריך טיפול מסוים במזגן זה הניקוי והתחזוקה שלו. ניתן לקנות ערכה לניקוי מזגן ולנקות אותו באופן עצמאי או להזמין חברה מקצועית לניקוי מזגנים.

למה חשוב לנקות את המזגן?

בתוך המזגן מצטברים אבק, לכלוך ומים. בתנאי הלחות מקיימים בתוך חלקי המזגן, מתפתחים גם עובש, חיידקים, פטריות ומזהמים שונים.

אבק ולכלוך נדבקים ומכסים את התריסים ואת המניפה בפתח האוויר של המזגן, הם מתפזרים ברחבי הבית, נושרים על הרצפה ועלולים להיכנס למערכת הנשימה שלנו כשהם נישאים באוויר. גם חלק מהעובש והפטריות מתפשטים לפעמים בחלקי המזגן ונדבקים לתריסים בפתח המזגן. פעולת ניקוי התריסים מהלכלוך והעובש היא פעולה פשוטה.

מומלץ לפרק את תריסי הפלסטיק והמניפה, לשטוף היטב במים ולוודא שלא נותרו שאריות עובש או מזהמים שונים. אם לא רוצים להסתבך ולפרק את התריסים, ניתן לנקות את התריסים במטלית לחה ולאחר מכן באמצעות חומרי חיטוי הכלולים בערכה לניקוי מזגן לרסס את התריסים ולחטא אותן מהעובש והחיידקים השונים שנדבקו עליהם.


אם לא נטפל בעובש כשהוא נמצא במזגן, הוא יתפזר לרחבי הבית, יחדור למערכת הנשימה שלנו ועלול לגרום לתסמינים שונים של אלרגיות ותופעות לוואי. בנוסף, עובש עלול להידבק לקירות הבית, ליצור כתמים שחורים בצבע הלבן והנקי שלהם, לגרום להתנפחות הקירות ולפגיעה אסתטית בנראות של הבית.

קראו עוד על ניקוי מזגנים מעובש

מה חשוב לדעת כשמנקים את המזגן בעצמנו?

כאשר מנקים את המזגן בעצמנו באמצעות ערכה לניקוי מזגן, יש מספר דגשים שצריך לקחת בחשבון.

  1. לפני שמתחילים את פעולת הניקיון יש לנתק את כבל החשמל של המזגן מהתקע.
  2. להרים את מכסה הפלסטיק של המזגן, לפרק את התריסים והמניפה מפתח המזגן ואת הפילטרים.
  3. לכסות את הצג, אזור הפיקוד והרכיבים החשמליים כדי שלא יירטבו ממים או מחומרי ניקוי.
  4. להשתמש בחומרי ניקוי מוכרים שאינם גורמים נזק לסוללה. חומר ניקוי לא מוכר ולא מתאים לניקוי הסוללה עלול לגרום לפגיעה וקילוף הציפוי שמגן על דפי הסוללה, ליצירת קורוזיה ולפגיעה בתפקוד המזגן.

ניקוי הסוללה והפילטרים

אז לאחר שפירקנו את חלקי הפלסטיק השונים יש לשטוף היטב את הפילטרים במים בלחץ גבוה ולהניח אותם במקום שיתייבשו לחלוטין לפני שנחזיר אותם למקומם.

כעת יש להשתמש בערכה לניקוי המזגן ולרסס חומר מוקצף על הסוללה בצורה יסודית ולהמתין 5 דקות כדי לאפשר לחומר הניקוי לעבוד (רואים כעבור כמה דקות לכלוך ונוזל שחור "עולה מהקצף"). לאחר מכן יש לנקות את הלכלוך עם הקצף באמצעות מברשת עדינה או מטלית.

ניקוי מזגנים באמצעות חברה מקצועית

אחרי שפירטנו את תהליך ניקוי המזגן בשיטת עשה זאת בעצמך, אנחנו יודעים שלא לכולם מתאים או יש את הזמן והכוח לעשות זאת בעצמו, לכן ערכה לניקוי מזגן לא מתאימה בכל מקרה שצריך לבצע ניקוי וטיפול יסודי. מג'יק קלין מציעה את השירות שלה לניקוי מזגנים על ידי צוות מנוסה ומקצועי לניקוי כל סוגי המזגנים, בזמינות מיידית ומחירים אטרקטיביים. צרו איתנו קשר דרך האתר או התקשרו אלינו - המקצוענים של מג'יק קלין.

המאמר נכתב ע"י צוות התוכן של צריח מדיה - בניית אתרים ומיתוג לעסקים

הוסף תגובה
צילום: canva
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה